czwartek, 4 maja 2017

Recenzja książki pt.: "Skin coach" Bożeny Społowicz. Zajrzyj, a skóra Ci za to podziękuje ;)




Z racji tego, że mam dość dobre serce ;) W każdym razie przez większą część życia ;P
 Zdecydowałam się popełnić recenzję! Poprosiło mnie o nią parę osób, gdy wrzuciłam zdjęcie książki
:
 „Skin coach” na Instagram.

Na wstępie podzielę się z Wami cytatem zasięgniętym z samych ust ekspertki i autorki tego bestselleru, czyli Bożeny Społowicz :



„Skin coaching radykalnie zmieni Twoje myślenie o własnej skórze. Napisałam tę książkę, bo zauważyłam, że zbyt wiele kobiet pogodziło się z faktem, że ich cera jest i pozostanie niedoskonała. Nie musi tak być!
Pomogę Ci zadbać nie tylko o Twoją skórę, ale także o zdrowie i samopoczucie. Nauczę Cię, jak odpowiednio pielęgnować cerę i nie wydać fortuny. Powiem, co jeść, by spowolnić starzenie skóry. Doradzę, jak zredukować zawartość kosmetyczki nawet o 90%, i sprawię, że bez makijażu będziesz wyglądać pięknie”.





Moi Drodzy od samego początku pokochałam tę książkę, za to, że jest:

• skarbnicą wiedzy na temat skóry i pielęgnacji, napisana jest na bazie ponad 20-letniego doświadczania, wykształconej Kosmetolożki, zawiera też wiele przepisów na naturalne kosmetyki, a muszę przyznać, że takie uwielbiam <3,
• za to, że metody w niej zawarte są holistyczne. Autorka oprócz kosmetyków zaleca przyjrzeniu się całościowo naszemu życiu. Porusza tematy związane z dietom i sportem.
• za jej uniwersalność i możliwość powracania do niej wraz z tym, jak się nasza skóra zmienia z biegiem lat, jak i…,
• za przepiękną oprawę graficzną, dopracowaną, przykuwającą uwagę, po prostu prześliczną w moim odczuciu!





Ważne! Dla kogo może być ta książka ?:


Dla osób które:

• chcą zaoszczędzić na kosmetykach (gdy skupią się na DIY i kosmetykach naturalnych),
• mają problemy skórne i chcą poprawić jakość swojej cery,
• uwielbiają tematy związane z dbaniem o siebie, urodą i zdrowiem,
• chcą wprowadzić zdrowe nawyki, rytuały z naturalną pielęgnacją oraz dla tych, co na dłużnej chcą cieszyć się młodą skórą.






KRÓTKO O ROZDZIAŁACH:



1. ODE MNIE DLA CIEBIE Skin coach opisuje w małym skrócie swoją edukację, ścieżkę kariery i zmiany, jakie wprowadziła w życiu. Według mnie pisze ciekawie i inspirująco ; )

2. SKIN COACHING I KOŁO SKÓRY- Świetna sprawa! Wypełniamy dany diagram swoimi nawykami i przyzwyczajeniami, ma to nam pomóc ogarnąć skórę i wprowadzić zmiany ;). Ten rozdział jest bardzo rozbudowany i ważny, autorka skupia się nie tylko na skórze, ale także działa całościowo, każe nam zwrócić uwagę na nasz styl życia, dietę, odpoczynek, sen czy sport i ruch.

3. POZNAJ SWÓJ RODZAJ SKÓRY Dogłębne przedstawienie budowy skóry, konkretnie i fachowo, następnie pomoc w określeniu typu skóry. Rozdział ukazuje nowe typy skóry, takie jak: problematyczna, interaktywna, hiper pigmentacyjna czy przedwcześnie się starzejąca.

4. PIRAMIDA MŁODOŚCI Fachowa i dogłębna wiedza na temat ochrony przed szkodliwym działaniem promieni UV. Dodatkowo rozwinięty wątek o odmładzaniu ;).

5. CODZIENNE RYTUAŁY PIĘKNA Kontrowersyjne podejście, łamiące ogólne zasady pielęgnacji, więcej nie napiszę :P Same przeczytajcie ;P

6. KOSMETYCZKA NA DETOKSIE ŚWIETNY tekst na temat składu kosmetyków. Autorka zachęca do przyjrzenia się nie tylko opisowi, marce czy opakowaniu, ale właśnie dogłębnej analizie składu produktów, które używamy. Poza tym podrzuca parę fajnych aplikacji służących do rozpoznania składników w kosmetykach ;)

7. TWÓJ PLAN PIELĘGNACYJNY – podany na tacy harmonogram kosmetyczny i sposoby pielęgnacji dopasowany do konkretnych typów cery J

8. MAKIJAŻ: KROPKA NAD "I" Ważne wskazówki do makijażu, dopasowane do typów skóry, dodatkowo podane są przykładowe mineralne kosmetyki i marki.

9. KILKA SŁÓW NA KONIEC konkretne podsumowanie wszystkich rozdziałów oraz opinia w formie listu jednej z dziewczyn prowadzonych przez Panią Bożenę Społowicz.

10. KUCHNIA KOSMETYCZNA lubisz kosmetyki własnej roboty ? Tutaj będzie pełno wskazówek i przepisów na własnoręcznie wykonane mazidła ;)

11. SKIN COACHING W PIGUŁCE Kolejne podsumowanie i skrót najważniejszych rad zawartych w książce. Wszystko pisane językiem jasnym, prostym i konkretnym ;)




PLUSY I MINUSY:






To tyle z podsumowania wszystkich rozdziałów. Ogólnie jestem na tak , bo książka jest pięknie wydana, ma wielką wartość merytoryczną, podpowiada ja wprowadzać zmiany, można powiedzieć, że prowadzi za rękę w kierunku pięknej i zdrowej skóry.








Znalazłam w niej też wiele innowacyjnych rad i odmiennych od wielu kosmetologów, dietetyków czy dermatologów Takie jak np.: rezygnacje a z kremów na noc, czy balsamów do ciała, poruszenie tematu odmładzania i ochrony skóry przed szkodliwym wpływem środowiska, relacje pomiędzy zdrowym trybem życia, dietom czy sportem a kondycją skóry, szkodliwością glutenu, przyjmowania suplementów i wielu innych ważnych dla naszego zdrowia i urody tematów.

Uwielbiam też kosmetyki własnej roboty, naturalne i spełniające swoje zadanie. A TU jest pełno przepisów i to świetnych! Część z nich znałam, inne dopiero wypróbuję. Bardzo spodobało mi się także podejście odnośnie do ograniczenia kosmetyków wysoko przetworzonych chemicznie, które nas otaczają z każdej strony są w jedzeniu, kosmetykach, perfumach itp.




Oczywiście nie jestem taka bez krytyczna, też znalazłam wiele minusów i się z wami nimi podzielę, a co! :


- Jak dla mnie rażącym aspektem jest brak szerokiego uśmiechu ( a sama mówi „"uśmiech jest twoim najlepszym makijażem” ) i makijaż na każdym zdjęciu, a autorka odnosi się wciąż i wciąż do naturalności, akceptacji siebie i robienia sobie dni bez kosmetyków, poza tym skoro jest ekspertką, to miło by było zobaczyć też efekty wiedzy i pielęgnacji na jej twarzy bez upiększaczy ;)

- Zadziwia mnie też fakt, że proponowane kosmetyki są bardzo, bardzo drogie i wielu ludzi nie będzie po prostu mogło sobie na nie pozwolić. Miło by było jakby chociaż podała ich tańszą alternatywę ;). Mimo wszystko uratowała się w moich oczach tym, że podaje przepisy na kosmetyki własnej roboty na końcu książki;)






Ogólne moje saldo jest oczywiście dodatnie ;). Jak najbardziej mogę polecić tę książkę ;) <3






Ps. Jestem strasznie ciekawa waszych opinii czy chcecie ja przeczytać, czy może już to zrobiłyście ? Macie podobne odczucia do mnie, czy może całkowicie inne ? ;)






Ps. 2. Zapraszam po nowości na Fanpaga <3  ;)



Prześlij komentarz